آرایش چشم

آرایش چشم

آرایش چشم

شاید به جرات بشه گفت که آرایش چشم از اولین نقاط صورت بوده که انسان ها به فکر آرایش کردن اون افتادن.سال های سال پیش انسان ها برای زیباتر نشون دادن چشماشون از کلی لوازم عجیب و غریب استفاده میکردند.

اما این روز ها با پیشرفت تکنولوژی این موضوع خیلی راحت تر شده و کلی برند خوب تو دنیا هر روز دارن تلاش میکنن تا محصولات بهتری هم تولید کنن

ما امروز تو این مطلب میخوایم یه نگاه کلی به موضوع آرایش چشم داشته باشیم.

موضوعاتی که امروز بررسی میکنیم :

  • معرفی سایه چشم ها
  • معرفی ریمل چشم
  • معرفی خط چشم
  • معرفی پرایمر چشم
  • معرفی مداد چشم
  • نکته هایی در رابطه با آرایش چشم بهتر
  • جمع بندی کلی

 

سایه چشم :

سایه چشم یکی از انواع مختلف لوازم آرایشی مربوط به آرایش چشم هستش.در واقع سایه چشم به چشم ها یک جلوه خاصی میده.به طوری که میتونه چشم های درشت رو ریز تر ، و چشم های ریز رو درشت تر نشون بده.

در واقع سایه تمام وظیفه اش پوشوندن عیب های نواحی چشم و جلوه بخشیدن بیشتر به سایه چشم است.سایه ها مدل های مختلفی دارن.روش های مختلفی هم دارن که تو این لینک کامل براتون توضیح دادیم که هر کدوم چه ویژگی هایی دارند و به چه کاری میان.

نکته : سایه و تقریبا تمام محصولاتی که مربوط به چشم میشن حتما باید ضد حساسیت باشن.چون چشم از نقاط بسیار حساس بدن هستش و باید به سلامتش خیلی فکر کرد.

 

سایه رولوشن

ریمل چشم :

شاید باید ریمل رو اول مطرح میکردیم اما دلیل مهمی برای انجام ندادن این کار داشتیم.ریمل توی ایران خیلی جا افتاده تر از سایه هستش و تقریبا همه اطلاعات کاملی در مورد انواع ریمل و فرچه های اون دارن.اما ما اینجا دوس داریم بیشتر شما اطلاعات مناسبی در مورد موضوعاتی که نمیدونید کسب کنید.

در واقع ریمل چشم وظیفه اش آراسته کردن مژه هاست.ریمل ها انواع مختلفی دارند که باز هم از طریق این لینک میتونید مثل سایه ها اطلاعات بیشتری ازشون داشته باشید.

اما به طور خلاصه ریمل ها یا بلند کننده هستند یا حجم دهنده.به طور اشتباه توی ایران جا افتاده که ریمل های بلند کننده و حجم دهنده همزمان اما این ممکن پذیر نیست.شما یا مژه های کوتاهی دارید و با استفاده از ریمل اون ها رو بلند تر نشون میدید و یا بالعکس.ریمل های خرده مژه دار هم هستند که اصلا توصیه نمیکنیم چون به شدت حساسیت زا هستند و سال ها هم هست که در جهان از مد افتاده هستند.

در واقع یک ریمل خوب باید نکات مهمی مثل ضد حساسیت بودن ، نریختن زیر چشم و …. رو داشته باشه تا بشه به اون گفت یک ریمل با کیفیت و خوب.

قبل از خرید یک ریمل باید مواد ترکیب شده اون ریمل رو بدونید چون ممکنه شما به هر کدوم از اون مواد حساسیت داشته باشید.در کل در خرید ریمل نباید ریسک کرد .ممکنه یک ریمل ارزون بی کیفیت رو انتخاب کنید اما چندین برابر اون هزینه رو صرف از بین بردن حساسیت های بعد از مصرف اون ریمل ارزون انجام بدید.

حتما بخوانید : انواع فرچه های ریمل

ریمل چشم

 

خط چشم :

خط چشم هم از اون لوازم همیشگی خانوم هاست که مدل های مختلفش بستگی به توانایی هر کس در کشیدن خط چشم داره.به عنوان مثال : شخصی که تازگی شروع به خط چشم کشیدن میکنه نباید از خط چشم مویی استفاده کنه.چون خط چشم مویی به دلیل نوک بسیار باریکش موقع کشیدن کار رو سخت میکنه.

در مورد خط چشم هم حتما باید بگیم که چون ممکنه داخل چشم هم کشیده بشه و ارتباط مستقیم با چشم شما داره حتما از مدل های آنتی آلرژی یا ضد حساسیت اون استفاده کنید.

انواع خط چشم وجود دارد که توی این بخش میتونید کلیک کنید و مدل های مختلف رو ببینید تا اطلاعات کاملتری داشته باشید.

خط چشم ها به دو مدل ضد آب و غیر ضد آب هم تقسیم میشن که ما مدل ضد آب رو پیشنهاد نمیکنیم.در مدل های ضد آب از موادی استفاده میشه که

.به طبع برای چشم مناسب نیست.بهترین حالت اینه که خط چشم رو به صورت روزانه زده و دنبال دوام خیلی بالا در اون نباشید

چند سالی هست که موضوع خط چشم دائم هم روی زبان ها افتاده و با تتو کردن خط چشم دیگه به طور کل همیشه از شر خط چشم کشیدن راحت میشید و میتونید با یک هزینه معقول تر همیشه خط چشم زیبایی روی چشمتون داشته باشید.

خط چشم

 

پرایمر چشم :

پرایمر در کل به معنای زیرسازی هستش.همه ما از انواع پرایمر فقط پرایمر صورت رو میشناسیم در صورتی که پرایمر انواع مختلفی داره و پرایمر لب ، پرایمر ناخن ، پرایمر چشم و … مختلف دیگه هم وجود داره.

پرایمر چشم همون کار زیرسازی برای چشم رو انجام میده تا لک و جوش و مشکلات پلک ها رو بپوشونه.مشکلات پوستی که حتی با پنکک هم نمیشه پوشوند رو از بین میبره .

کار مهم دیگه ای که پرایمر میکنه اینه که باعث میشه ریمل و مداد چشم بهتر بشینه و از ریختن اون زیر چشم جلوگیری میکنه.

برند های خیلی کمی تو دنیا هستند که پرایمر چشم تولید میکنن.مثل اسنس ، میبلین و …

از برند های ایرانی هم تا کنون هیچ برندی تا به حال این محصول رو تولید نکرده.اگر شما برند دیگری رو هم میشناسید حتما تو نظرات برای ما بنویسید.

پرایمر چشم خانگی هم داریم که توی خونه میتونید خودتون درست کنید.روی این لینک اگر کلیک کنید میتونید توضیحات مقاله کامل تر ما در مورد پرایمر چشم رو بخونید.

 

پرایمر چشم

مداد چشم :

مداد چشم یک محصول آرایشی هست که توی انواع مختلفی با کارایی های مختلفی تولید میشه.یه سری مداد چشم ها هستن که داخل چشم استفاده میشن و یک سری دیگه از مداد چشم ها هستن که فقط زیر چشم استفاده میشن.

بهترین مداد چشم  توی برند ها مداد چشم هایی هستن که آلمانی هستن و توسط کارخانه بزرگ شوآن تولید میشن.

تکنولوژی تولید مداد چشم همیشه دست آلمان ها بوده و اون ها با کیفیت ترین مداد چشم های دنیا رو همیشه تولید میکنن.

یکی دیگه از موضوعات مهم توی انتخاب مداد چشم قیمت مداد چشم است.به سمت مداد های ارزون هیچوقت نرید .همانطور ک بالاتر هم گفتیم ، مداد چشم ها چون با چشم ارتباط مستقیم دارند باید حتما کیفیت بالایی داشته باشن تا شما رو دچار هزینه های بیشتری نکنن.

مداد چشم ها اصولا به راحتی پاک میشن و نیاز به شوینده خاصی ندارن.اما مدل های ضد آب اون ها رو فقط باید با محلول شوینده چشم پاک کنید و با پد مخصوص پاک کردن چشم.

برای اینکه بیشتر راجع به مداد چشم ها بدونید میتونید روی این لینک کلیک کنید.

 

 

نکته هایی کوتاه جهت آرایش چشم بهتر :

متناسب بودن رنگ خط چشم با رنگ چشم نکته خیلی مهمیه که باید رعایت بشه.هممون بیشتر اوقات از خط چشم های سیاه و سفید کلاسیک استفاده می کنیم و نمیخوایم این تابو رو تغییر دهیم. شکستن مرزها هیچ ضرری نداره. اگر می خواید چشم های مدرن داشته باشید از خط چشم های هم رنگ با رنگ چشمتون استفاده کنید. این کار چشم های شما را متفاوت می کنه.

از دو نوع ریمل برای آرایش چشمتون استفاده کنید اگر می خواید مژه هایی رویایی داشته باشید به این نکات توجه کنید. برای اینکه حالت دهی مژه های تان در مدت زمان بیشتری ماندگار بماند از دو نوع ریمل استفاده کنید 1) ریمل های بلندکننده 2) ریمل های پر پشت کننده؛ البته بعضی از ریمل ها هر دو خاصیت را با هم در یک ریمل دارا هستند.

نوارهایی برای آرایش تمیزتر هنگامی که می خواهید سایه زدن را شروع کنید. بهتر است از اول عواقب کار را مد نظر داشته باشید. چون سایه امکان ریزش بر زیر چشم را دارد. پس بهتر است زیر چشم نوار چسب دار کوچکی قرار دهید تا سایه ها روی آن بریزد. هنگامی که کارتان تمام شد به راحتی نوار را بردارید.

 

جمع بندی کلی :

در کل آرایش چشم میتونه یک هنر باشه.چون درست مثل نقاشی میمونه .طرح ها ، ایده ها و رنگ ها رو به جای بوم روی چشمانمون میکشیم و سعی میکنیم هر بار با ایجاد تفاوت ، جلوه متفاوت تری به چشمامون بدیم.

اما همیشه باید نکات بهداشتی ، کیفیت و آنتی آلرژی بودن مواد آرایشی مخصوص چشم رو در نظر بگیریم.چرا که ما داریم مستقیم با چشممون کار میکنیم و این نکته واقعا مهمه و ضروری.

میتونید از سایت خریدسا محصولات بالا که توضیح داده شد رو خریداری کنید و از کیفیت اون ها اطمینان داشته باشید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *