خط چشم

خط چشم چیست؟

خط چشم چیست؟

خط چشم یکی از اقلام آرایشی است که می توان به کمک آن رنگ را به نواحی اطراف چشم اعمال کرد، که این کار باعث برجسته تر شدن زیبایی های چشم می شود.

خط چشم ها باعث نمایان تر شدن پلک ها و نیز تغییر در حالت چشم ها می گردند.

در واقع شما می توانید به کمک انواع خط چشم تغییر عمده ای در ظاهر نهایی آرایش خود ایجاد کنید. آن ها حاوی ترکیباتی هستند که رنگ را به نقاطی که به آن ها نیاز است، به طور دقیق و کنترل شده اعمال می کنند.

ترکیبات موجود در انواع خط چشم همیشه مورد ارزیابی کامل قرار می گیرند تا باعث ایجاد هیچگونه حساسیتی در نواحی اطراف چشم نگردند.

 

حتما بخوانید : نکات مهم آرایش چشم

 

انواع خط چشم از نظر شکل:

انواع خط چشم ها در دنیای امروز شکل ها و تنوع فراوانی دارند که هرکس می تواند مطابق با سلیقه خود یکی از آن ها را انتخاب کند. هر کدام از آن ها از لحاظ ماندگاری و ظرافت خطی که بر روی چشم باقی می گذارند، با هم فرق می کنند.

در ادامه به معرفی انواع خط چشم خواهیم پرداخت.

1- خط چشم مدادی پودری

ماده اصلی سازنده مداد چشم پودری چوب است. این محصول از نظر ظاهری شبیه به مدادی است که برای نوشتن بر روی کاغذ استفاده می شود. با این حال مواد به کار رفته در آن برای استفاده در ناحیه حساسی مانند چشم مناسب سازی شده اند.

انواع خط چشم پودری عموماً به صورت سایه های مات و تیره عرضه می شوند.

تیز کردن این نوع خط چشم ها مشابه مدادهای عادی است. با این حال به نظر می رسد که استفاده از آن ها به نسبت انواع دیگر خط چشم کمی سخت تر است. اما می توانید تا حد زیادی روی ماندگاری این نوع آن ها حساب باز کنید و خط های رنگی متنوعی با استفاده از این نوع مدادها بکشید.

2- خط چشم مدادی مومی یا واکسی

خط چشم های مدادی مومی یا واکسی مدادهای نرمتری نسبت به انواع پودری هستند زیرا در ساخت آن ها از موم یا شمع به عنوان ماده اصلی استفاده شده است.

این نوع از مدادها می توانند تنوع بیشتری از سایه ها را به وجود آورند. این مدادها به سادگی ایجاد لکه می­کنند و می­توانند چشمان شما را با جلوه هایی دود مانند تزیین نمایند.

برای تیز کردن این نوع از مدادها هم می توانید از یک مداد تراش استفاده کنید. انواع خط چشم های مومی ماندگاری زیادی دارند و می توانند به عنوان پایه سایه چشم نیز استفاده شوند.

انواع خط چشم
انواع خط چشم

3- خط چشم سرمه ای

منظور از عبارت سرمه ای رنگ این خط چشم نیست، بلکه به این دلیل که این خط چشم از سرمه ساخته شده، این نام را به خود گرفته است. خط چشم های سرمه ای خط چشم هایی هستند که از یک پودر نرم ساخته می شوند.

به طور عمده این نوع خط چشم ها در رنگ های تیره یافت شده و بیشتر برای سیاه کردن یا ایجاد لکه استفاده می شوند.

با استفاده از این خط چشم می توان به سادگی سایه های تیره دود مانند را در اطراف چشم ایجاد کرد. به علاوه پاک کردن خط چشم سرمه ای نسبت به سایر انواع خط چشم ساده تر است.

خط چشم سرمه
خط چشم سرمه

 

4- خط چشم ژله ای

خط چشم های ژلاتینی بسیار نرم هستند و از نظر ثبات شبیه به هر ماده ژله ای دیگر هستند. ثبات و استحکام انواع خط چشم ژله ای بین خط چشم های مدادی و خط چشم های مایع قرار گرفته و بیشتر آن ها ضد آب هستند.

در واقع ماندگاری آن ها بیشتر از خط چشم مایع و کمتر از مداد چشم است. عموماً انواع خط چشم های ژله ای درون یک ظرف کوچک قرار گرفته اند و با استفاده از یک قلم موی مخصوص، می توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید.

شما می توانید از انواع خط چشم ژله ای برای کشیدن خطوط بسیار دقیق در پشت چشم استفاده کنید، زیرا با استفاده از قلم موی آن می توانید انواع خط های باریک و کلفت را کشیده و حتی پس از رسم کامل خط چشم، تغییرات دلخواه خود را در شکل نهایی آن ایجاد کنید.

خط چشم ژله ای میبلین
خط چشم ژله ای میبلین

سخن پایانی

امیدواریم با خواندن این مقاله پاسخ تمام سوال هایتان را در مورد خط چشم گرفته باشید. اگر سوالی بی پاسخ ماند خوشحال می شویم که با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید تا پاسخ آن را با شما به اشتراک بگذاریم. همچنین می توانید برای دریافت انواع مشاوره تخصصی با مشاوران ما در فروشگاه خریدسا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *