مداد چشم

مداد چشم

مداد چشم چیست ؟

اهمیت مداد چشم :

مداد چشم از جمله لوازم آرایش روتین و مهم توی آرایش چشم خانم هاست.مداد چشم ها انواع مختلفی دارن و نکته های مهمی برای استفاده ازشون وجود داره.

تو این مطلب قراره مداد چشم رو بشناسیم پس با ما همراه باشید.

 

مداد چشم ها از نظر فیزیکی به دو مدل پیچی و ثابت تقسیم میشن.

تنها تفاوت مداد چشم های پیچی (مکانیکی) با مدل ثابت اینه که مداد های پیچی نیازی به تراش شدن ندارند و استفاده راحت تری دارند.

مداد های پیچی کاملا شمعی هستند و اکثرا ماندگاری بالایی دارند.

اما مداد چشم های ثابت خودشون به چند بخش تقسیم میشن مثل مداد های چوبی ، شمعی و …

 

مداد چوبی یک مداد چشم خوب برای داخل چشم

نوع دیگر فرم مدادهای چوبی سنتی هستند که لازم است هر زمان که نیاز بود، نوک آن را بتراشید تا تیز شود. از این نوع مدادها بیشتر برای اینکه بتوان ظاهری دودی به چشمانتان ببخشید مورد استفاده قرار می گیرند و یا داخل چشم را رنگی می‌کنند.

 

زمانی که یک خط چشم مدادی انتخاب می‌کنید باید فرمولاسیون آن را نیز در نظر داشته باشید، زیرا برای استفاده کنندگان لنز تماسی و کسانی که چشم‌های حساسی دارند، گزینه‌های غیر آلرژیک و ارگانیکی در بازار موجود است که ماندگاری بالایی هم دارند.

 

نکته مهم برای مداد داخل چشم : 

حتما و حتما و حتما مداد داخل چشم باید آنتی آلرژی باشه.چون ارتباط مستقیم با چشم داره نباید از این قضیه سرسری عبور کرد.

ممکنه به این قضیه به دلیل قیمت پایینتر یک برند توجه نکنید و رد شید اما چندین برابر اون هزینه که انجام ندادید رو باید هزینه کنید برای سلامتی چشماتون.

 

مداد چشم ضد آب

 

آیا می‌دانید چرا اکثر افراد از مداد برای کشیدن خط چشم استفاده می‌کنند؟ دلیل آن این است که نه تنها کشیدن خط چشم با مداد راحت تر است بلکه در صورت خراب شدن یا نیاز به تمیز کردن، راحت تر از روی پوست پاک می‌شود.

 

اما مشکلی که وجود دارد این است که کشیدن خط چشم با مداد، دوام چندانی نداشته و سریع تر از خط چشم پاک می‌شود. اکثر زنانی که زیاد عرق می‌کنند یا می‌خواهند در استخر خط چشمشان پاک نشود به دنبال راهکار موثری هستند. نگران نباشید اکثر شرکت‌ها به تولید مواد چشم ضدآب پرداخته اند که نه تنها راحتی کار با مداد را شامل می‌شود بلکه دوام و ماندگاری بیشتری در مقابل آب و عرق دارن.

مداد چشم ضد آب بل
مداد چشم ضد آب بل

 

مداد چشم بر پایه واکسی یک مداد چشم خوب برای داخل چشم

این نوع مدل مداد، بسیار نرم بوده و چرب تر از بقیه مدادهای چشم هستند. لازم به ذکر است کار با این نوع مدادها برای افراد مبتدی سخت تر است زیرا نیاز به دقت و ظرافت بیشتری دارد.

مداد چشم بر پایه واکس
مداد چشم بر پایه واکس

 

مداد چشم بر پایه پودری یا سرمه:

این بهترین مداد چشم برای آرایش‌های دودی است و غلظت پایینی دارد و مناسب افراد مبتدی است. استفاده از آن بسیار آسان است- تنها کافی است که آن را در امتداد چشمان خود بکشید. مداد چشم مبتنی بر پودر که تحت عنوان سرمه ای نیز شناخته می‌شوند، علاوه بر ظاهری ظریف می‌توانند چشمتان را نیز تقویت کنند.

 

 

 

 

سخن پایانی

 

بسیاری از افراد از مدد چشم‌های ژله ای یا مایع برای کشیدن خط چشم و از فرم پودری آن‌ها در واتر لاین ((داخل پلک پایین)) استفاده می‌کنند.

 

اگر اشتباه کردید با ملایمت آن رابا یک تکه پد پنبه ای یا میسلار واتر (پاک کننده آرایش بر پایه مایع) تمییز کنید. در پایان می‌توانید از ریمل استفاده کنید. ریمل به چشم و خط چشم جلوه خاصی می‌دهد.

شما چه مدادهای چشم دیگری می شناسید که می توانند در دسته بندی بهترین مدادهای چشم قرار بگیرند؟ در زیر همین پست برایمان بنویسید که بهترین مداد چشمی که استفاده کرده اید چه مارکی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *